Dagens Løype 2024

Dagens Løype 2024 inneholder 13 flotte turforslag fra nyttårshelga til og med påske. I år går de 13 turene i 4 kommuner og det er 13 ulike lag/foreninger som er ansvarlig merkingen av turene. Klikk deg inn på årets brosjyre for å se hvor de ulike turene går denne vinteren.

Vi ser fram til en ny vinter med merkede turer i Trondheimregionens flotte skiløyper.

Dagens Løype 2024

Hver helg fra og med nyttårsaften merkes ulike løyper rundt om i marka med Skiklubbens gule bånd. Det er 58 år siden vi i Trondhjems Skiklub arrangerte Dagens Løype for første gang. Det ble fort en suksess, som vi har fortsatt siden.

Med å følge Dagens Løype gjennom sesongen, blir man godt kjent i Trondheimsregionenes markaområder. Løypene er enkelte steder kjørt med maskin eller med snøscooter, mens de noen steder er tråkket med ski. De aller fleste løypene passerer serveringssteder, hvor det er muligheter for rast.

Vinteren 2023 / 2024 starter Dagens løype selveste nyttårsaften, og avsluttesførste helga i påska.

Heftet
Heftet for Dagens Løype beskriver alle sesongens turer og angir løypene med enkle kart. Her finner du også tips om buss og parkeringsplass, samt evt. serveringssted for hver tur. Heftet er tilgjengelig for alle digitalt.

Skiklubben takker alle sine samarbeidspartnere, annonsører, løypeleggerne og kommunens løypekjørere for støtten til og arbeidet med Dagens Løype.

Vi ønsker deg fine turer og gode opplevelser i marka med Dagens Løype.