Gråkalldagen 2023

Søndag 24. september fra kl. 11-15 arrangerer vi Gråkalldagen på Skistua. Gråkalldagen er en frilufts- og aktivitetsdag for hele familien.

Aktivitetene vi tilbyr i 2023 er:

• Kajakk
  • Snekring av fuglekasser
  • Bygge laftehytte
  • Spikking med kniv
  • Frisbeegolf
  • Natursti
  • Naturbingo
  • Terrengløp for barn kl. 13.00
  • Ski-VM 2025 kommer
  • TOBB kommer
  • Soppkontroll med Trondheim Sopp- og Nyttevekstforening
  • Bålkaffe
  • Lekeområde med hinderløypeelementer, stylter, hoppematter (ved fint vær)

Dette blir en flott friluftsdag med mye aktivitet. Du velger selv hvilke aktiviteter du har lyst til å besøke. Skistua vil holde åpen café med mulighet for å kjøpe seg både mat og drikke.

Påmelding

Gråkalldagen er gratis for alle medlemmer av Trondhjems Skiklub. kr. 60,- per barn for de som ikke er medlem. Det er ingen påmelding i forkant.

Medlemmer av Trondhjems Skiklubs samarbeidspartner TOBB går også gratis denne dagen.

Bli medlem i forkant av arrangementet og gå gratis på Gråkalldagen. Som medlem får du også mange andre medlemsfordeler og støtter opp rundt vårt arbeid i marka! Fra 18. september til 1. oktober har vi en medlemskampanje for dere som ønsker å bli medlem. Da melder du deg inn for 2023 og får 2024 med på kjøpet! Sjekk ut våre medlemsfordeler ved å klikke på «Bli medlem nå!»

Parkering

Parkering for Gråkalldagens besøkende er på P-plassene Litj-Gråkallen, Henriksåsen og Øvre Fjellseter. Dette er avgiftsfrie parkeringsplasser som er åpne for alle. Vær obs på at det kan være stor trafikk opp mot Skistua ved fint høstvær.

Vi anbefaler våre besøkende å benytte seg av busstilbudet til Skistua, buss nr. 26. Ta bussen fra Trondheim sentrum eller gå på ved Byåsen Butikksenter eller Ferista (stor P-plass). Sjekk busstider på AtBs reiseplanlegger, klikk her!

Velkommen til en flott dag for hele familien ved Skistua!

Terrengløp for barn kl. 13.00

Midt under Gråkalldagen arrangerer vi et lavterskel terrengløp for alle barn som er ved Skistua denne dagen. Hent startnummer i registreringsteltet og bli med!

Start og mål utenfor Skistua. Løypa er 650 meter lang og går på smal sti rundt Blomstertjønna. Puljer på ca 50 barn hvert 5 minutt.

Løp alene eller gå med noen i familien. Ingen tidtaking. Alle barn får sjokolade etter fullført terrengløp.