Gråkallen Skileik

Gråkallen Skileik er et område som er tilrettelagt for barn på ski. Det er gode forhold i anlegget og åpent for alle besøkende!

Gråkallen Skileik er et område som er tilrettelagt for barn på ski like ved Skistua i Bymarka. Skileikområdet har mange spennende elementer for barn som kuleløyper, slalåmløyper, hopp- og skogsløyper av ulik vanskelighetsgrad. Her kan barna oppøve skiferdigheter og mestring på ski gjennom naturlig leik.

Det finnes også fire varmbuer (Storstua, Marthebu, Gjestebu og Trollslottet) som er populære krypinn når været ikke er det aller beste. Det er vanligvis bål på grua, så det er mulig å varme en frossen kropp, grille eller spise matpakka.

Skileiken er bemannet hver helg.

NB! Alle besøkende skal registrere seg ved å bruke Vipps ved ankomst.

Åpningstider

Anlegget åpner straks forholdene tillater det, vanligvis omkring nyttår. Det er betjent alle helger frem til påske. På hverdagene benyttes anlegget til skoleskidager frem til 13.30.

– Gratis adgang for medlemmer av Skiklubben (husk medlemskortet)
– Pris pr. person kr. 30,- uansett alder på barnet (kun betaling med Vipps)

Skoleskidager / leie av Gråkallen Skileik

Når skolen arrangerer skoleskidag, er Gråkallen Skileik en populær aktivitet. Skoleskidag eller andre grupper som ønsker å bruke Gråkallen Skileik må reservere på forhånd. Normalt begrenser vi besøket til 1-4 klassetrinn. Når vi har skoleskidager kan vi ikke ha andre besøkende. Ved bruk i bestilte grupper gjelder ikke gratis medlemskap for medlemmer.

All bestilling gjøres via skileik@skiklubben.no,
Angi gjerne et par alternative datoer. Husk å ta med antall barn, og si fra hvis det er behov for ekstra assistanse med f.eks. transport av elever med handikap. Oppgi også opplysninger om fakturaadresse og referanse. Skoleskidag faktureres med kr. 30 per barn.