Om oss

Trondhjems Skiklub er en medlemsorganisasjon med rundt 6.500 medlemmer, som legger til rette for gode opplevelser i Marka året rundt. Vi er organisert i Norges Idrettsforbund under Sør-Trøndelag Skikrets.

Siden stiftelsen i 1884 har vi hatt som formål å arbeide for utbredelse av skiidrett og annet friluftsliv, samt å arrangere aktiviteter knyttet til dette. Vi fremmer ski og friluftsliv gjennom kurs og aktiviteter, tilrettelagte anlegg og tilrettelegging i marka.

– Skiklubben skal gjennom sine aktiviteter motivere folk i alle aldre til fysisk utfoldelse og restitusjon i skog og mark.
– Skiklubben skal bidra til å ivareta og videreutvikle marka for Trondheims befolkning.
– Skiklubben arbeider for skiidrettens fremme.

Skiklubben er åpen for alle. Generalforsamlingen, som avholdes hvert år innen utgangen av mars, er foreningens øverste myndighet.

Skistua har vært Skiklubbens tilholdssted i mer enn 100 år. Den første Skistua ble innviet i 1896. I dag drives Skistua av Stiftelsen Skistua.

Skiklubben eier også en stor samling gamle ski og utstyr. Denne er deponert hos Trøndelag Folkemuseum på Sverresborg som stiller ut og ivaretar samlingen.

Besøksadresse: Skistua, Fjellseterveien 501, 7020 Trondheim
Åpningstider: Alle hverdager 09-15