Barnas mini-VM i Granåsen arrangeres 12. desember!

Det er over tre år til Ski-VM 2025 går av stabelen i Granåsen, men Strindheim Ski og Trondhjems Skiklub lager Barnas Mini-VM allerede før jul 2021 i Granåsen!

Bli med på et festlig renn med lav terskel for å delta! Her tar vi med alle uansett skiferdigheter, og legger opp til en dag i snøen uten tidtagning eller stress, men med musikk, intervjuer, stor stemning og premier til alle – her blander vi lek, skiglede og VM-stemning for barna!
Det vil bli laget flere løyper tilpasset forskjellige ferdigheter, så både de fartsglade og de stabbende finner sine utfordringer. De som ikke har egne ski, kan gi oss beskjed om det i kommentarfelt på Facebook gruppen, så vil vi stille med skiutstyr (inkludert sko) til utlån.
Vi vil ha speaker og utegående reporter som slipper til store og små, og kanskje vil også nissen legge inn et besøk?
Det vil være en skileik-bakke som ungene kan hoppe og leke i, mens man venter på å gå løypene, og tilgjengelige kiosker, toaletter og andre fasiliteter.
Ledelsen for VM på ski vil være representert på rennet, da dette er en viktig del av veien mot 2025 og mobiliseringen av hele byen for den kommende festen. Vertskap for rennet er trenere og juniorer i Strindheim IL Ski, og med-arrangør er Trondhjems Skiklub. Hovedsponsorer for Barnas Mini-VM er VVS-Eksperten og SpareBank1 SMN.
Påmelding er via Skiforbundets sider og om man ikke har Minidrett-bruker, er det veldig raskt å opprette det. Det stilles ingen krav til medlemskap i noen klubb. Trondhjems Skiklub og ditt lokale ski-idrettslag vil kontakte deg etter rennet med informasjon om andre lavterskel-tiltak i denne skisesongen.