Nyttårshilsen fra Skiklubben

Året 2021 er i ferd med å gå over i historie og vi ser tilbake på et innholdsrikt år.

Det skulle vise seg at også dette året ble med restriksjoner og delvis nedstenging. Skiklubben har skapt aktivitet i denne tiden da mange har søkt til friluftslivet og aktiviteter ute i frisk luft og god plass. Det betyr at vi har hatt stor deltakelse i våre aktiviteter.

Turtilbudene som Dagens Løype, Søndagsturen og Til Topps har hatt god oppslutning og vært et godt tilbud i denne tiden. UTE-trening for voksne har holdt treningen gående hele året med løpe/gå trening i barmarksesongen og ski på vinteren. Skiklubbens dyktige trenere og instruktører har hatt fulle skikurs både for nybegynnere og for viderekommende.

Det tradisjonelle turrennet, Markatrimmen, ble utsatt til mars på grunn av nedstenging i februar. Til tross for at vi arrangerte på kort varsel, var deltakelsen god. Rennet har trimklasse og mosjonsklasse med distansene 20km og 40 km. Vi håper på god deltakelse i Markatrimmen 2022, som går av stabelen 5.feb., fra alle våre medlemmer. Kanskje blir Markatrimmen ditt treningsmål for 2022.

Barnearrangementene våre som Barneskikursene, Ski etter skoletid og Multisportsuka Vinterferie skapte mye aktivitet i de første vintermånedene. En hektisk, men utrolig artig periode. I tillegg kommer selvfølgelig alle besøkene i Gråkallen Skileik, Gråkallparken og Kleiva. Multisportsuka sommer samlet ca 1000 barn og i år arrangerte vi for første gang Multisportsuke høstferie. Skiklubbens formål er å tilrettelegge for et aktivt og variert friluftsliv året rundt og det kan vi si at Skiklubben absolutt oppfyller.

Året sett under ett har aktiviteten i Skiklubben vært høy til tross for helt og delvis nedstenging. Jeg vil rette en ekstra takk til de frivillige som har stått på og gjort det mulig å gjennomføre arrangement, vedlikehold av løyper og stier og sørget for at anleggene våre holdes i god stand. Frivillige i Skiklubben har også hatt en sentral rolle i ferdigstillelse av garasje på Lille Gråkallen. Andre har et stort engasjement for at byens befolkning skal få muligheten til å gå på ski i jula og lagt ned utallige timer med spade og snøskuffe i skiløypene. I romjula har Gråkallen Skileik vært åpen og frivillige har sørget for gode skiforhold, fyr på bålet og god stemning.

Tusen takk til medlemmene våre som støtter oss med medlemskap og deltar i aktiviteter og arrangement. Vi retter blikket framover og gleder oss til et aktivt år 2022.

Trondhjems Skiklub ønsker alle et riktig godt nyttår!

På vegne av Trondhjems Skiklub, daglig leder Line Selnes