I 2022 knyttet vi tettere bånd med Toppidrettsveka og skiftet navn til «Toppidrettsveka Sommerskiskole», noe som viste seg å være riktig avgjørelse.

Toppidrettsveka Sommerskiskole i august ble et vellykket arrangement, gjennomført med stil. Vi fikk gledet og inspirert mange unge og håpefulle langrennsløpere. Gleden for skiidrett var virkelig til stede blant deltagerne, noe som gjorde arrangementet komplett.

Å møte likesinnede på tvers av klubber og alder er veldig spennende for barna. Skal de trives med aktiviteten sin er gode relasjoner utrolig viktig. Det er et av fokusområdene våre på sommerskiskolen.

Vi har hatt mange gode treningsøkter, høy trivselsfaktor og god mat mellom øktene.
Allerede første økt fikk vi besøk av skistjernene Anne Kjersti Kalvå og Didrik Tønseth som hadde teknikktrening på rulleski. Deltagerne fikk mange nye tips de kan bruke videre i treningsarbeidet sitt. Videre har vi hatt med oss Even Northug, Emil Iversen og Martin Nyenget som inspirasjon på treningsøktene. Det ble mye tips og tull med deltagerne våre, som setter stemningen i treningsgruppa.

Supersprinten er nytt av året og det ble en stor suksess! Det var en profesjonell gjennomføring av supersprinten med blant annet speaker, storskjerm, startpistol, reklameplakater og startnummer.

Toppidrettsveka arrangerte flere konkurranser både før og etter supersprinten på lørdag, noe som løftet dagen til nye høyder. Granåsen var «full» av verdens beste langrennsløpere, og våre deltagere fikk både autografer, startnummer og bilder med skistjernene! Stemningen var virkelig til å ta å føle på hele lørdagen.

Vi sees igjen neste år!