Dagens Løype tur 13: Skaunakjølen

Årets påsketur er igjen tilbake på Skaunakjølen. I hele mars har det vært fantastiske skiforhold i de snøsikre turløypene, og vi håper forholdene holder seg godt gjennom påska. Det er Skaun IL som er påskas løypelegger. Frivillige i idrettslaget preparerer Dagens Løype inn mot palmehelga og påskehelga.

Dagens Løype 23. mars til 1. april er merket fra to utgangspunkt; Krogstadsetra og Melbyslettet. Begge steder med en løypelengde på ca. 15 km. Det er god parkeringsplass på begge steder og begge veier har bomavgift.

På Skaunakjølen er flott turterreng og særlig fin utsikt på skiturens turmål; Elgshøgda (537 moh). Fra denne toppen kan man se Sylan i øst, Iglefjellet, store deler av Trollheimen, med Snotas kjente profil godt synlig. Vi kan også se Hemnekjølen, Byneset og Gråkallen. Dette gjør Skaunakjølen godt egnet for årets påsketur!

Vi håper mange legger påsketuren til Skaunakjølen denne påska! Skaun IL og Trondhjems Skiklub ønsker en god skitur!

Kart og løypebeskrivelser for alle turer finner du på informasjonssiden til Dagens Løype.

Dagens Løype informasjonsside