Trondhjems Skiklub tilbyr gratis kurs, 2 x 2,5 timer 06.01.2021 og 13.01.2021.

Januar er snart her og det betyr at det er tid for Skiinstruktørers årlige Barneskikurs. Fette er to dugnadshelger pakket med skiglede og positive barn. Som instruktør kan man nyte å være «først i marka» på morgenen, se vintersola stå opp i øst og få en god dose frisk vinterluft sammen med gamle og nye kjente.

Barneskikursene er populære blant byens befolkning og kursplassene blir raskt revet bort. Det er dessverre tilgangen på instruktører og assistenter som begrenser antall kursplasser.

Vi gjennomfører opplæring av nye skiinstruktører nå i januar. Dette er en opplæring i skileik og består av et kurs som går over to kurskvelder. Kurset har fokus på basisferdigheter i skileik og harmonerer med basis skiopplæring i Norges Skiforbund. Kurskostnaden dekkes av Trondhjems Skiklub og man forplikter seg til å delta på to helger med barneskikurs i 2021.

Kurset som gir deg kompetanse som skileikleder avholdes: 6. og 13. januar 2021 kl. 18.00 – 20.30

Barneskikursene holdes: 23.-24. og 30.-31. januar 2021.

Gjennom kurset får du:
– Gjennomgang av læringsmålene for nybegynnere på ski
– Tips og gjennomføring av aktiviteter som fremmer læringsmålene
– Bli kjent med mulighetene som ligger i Gråkallen Skileik og bruk av upreparert terreng
– Kort om undervisningsprinsipper og metoder

Etter kurset skal du:
– Være rustet til å være instruktør under Barneskikursene (grunnkurs, løypekurs og skøyting)
– Ha god kjennskap til bakker, hopp, løyper
– Ha en god skiaktivitetsbank å plukke aktiviteter fra

Omfang:
– To ettermiddager på 2,5 timer
– Vi bruker tiden effektivt og legger opp til et kurs som har stor relevans for Barneskikursene og Barnas Skiskole

Dette blir gøy og lærerikt, velkommen til kurs!

Vil du bli med på gratis barneskiinstruktørkurs?

Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne

Kursholder Oddveig BredesenLeder i Skiinstruktørene Vegard Stuan