Informasjon

Alder: 5-14 år (2010-2018)

Tidspunkt: Lørdag og søndag 20.-21.01 og 27.-28.01.2024

Kursene går over de to siste helgene i januar 2024, et kurs går over 4 kursdager. Med unntak av turkurset som kun går over to dager.

Formiddagskurs 10:30-12:00
Ettermiddagskurs: 13:30-15:00

Turkurs: 10:30-15:00 begge søndager. Ingen kurs lørdag.

Sted: Skistua, Gråkallen Skileik og Instruktørbakken/Gråkallparken

Utstyr: Eget utstyr

Deltakeravgift

Medlem av Trondhjems Skiklub kr. 625,-
Ikke medlem av Trondhjems Skiklub kr. 905,-

I tillegg kommer det et betalingsgebyr.

Helgekurs med 2 kursøkter:

Medlem av Trondhjems Skiklub kr. 425,-
Ikke medlem av Trondhjems Skiklub kr. 690,-

Medlemskontingent for 2023 må betales for å få medlemsrabatt, denne sendes ut til medlemmer på e-post i desember 2022

Oppmøte

Oppmøtested avhenger av hvilket kurs barnet er påmeldt.

Grunnkurs: Gråkallen Skileik

Løypekurs, skøytekurs og turkurs: Skistumyra (30 meter fra Skistua)

Slalåm og snøbrett: Litj-Gråkallen (rett ved parkeringen)

Vi ønsker at foreldre/foresatte er ute av anlegget under kursøktene.

Mat og drikke

NB! Det blir ikke matpause under kursene, så det er viktig at barna har fått mat og drikke på forhånd slik at de holder kurset ut.

Åpen café på Skistua

Skistua holder åpen café under Barneskikursene. Åpningstidene er fra kl. 10.00-15.00.

Vær

Instruktørene vil ta hensyn til vær og vind. Er du i tvil om forholdene kan du følge med på føremeldingen og værstasjonen vår – på værstasjonen finner du aktuell temperatur og vind, samt oppdatert bilde hele døgnet. Været i marka er ofte bedre enn i byen. Det skal svært mye til før vi avlyser kurset.

Når snøforholdene er utfordrende, vil vi vurdere muligheten av å flytte kursene til en annen arena. Informasjon om dette vil i så fall bli gitt ut.

Utstyr

Husk å se over skiutstyret slik at det er i orden og passer før oppmøte på kursene. For alle deltagere på Grunnkurs og Løypekurs bør skiene være smurt uten klister. Se gjerne spesielt etter om stavene er lange nok – et par staver koster lite, og gjør stor forskjell for barnet! Det er også mye bedre at skiene heller er litt korte enn for lange (spesielt på Grunnkurs). Deltakere på Slalåmkurs og Snøbrettkurs skal ha hjelm. Vi har ikke utstyr til utlån. På skøytekursene kreves det ikke spesialutstyr, men for å få til skøyteteknikken kan ikke smørefrie ski eller ski med smurning brukes. Pass også på at deltageren har gode og varme klær. Vi anbefaler sterkt votter framfor hansker.

Transport og parkering

Bil
Barneskikursene er en stor begivenhet og det kan bli vanskelig å finne parkeringsplass, spesielt ved Skistua. Vi anbefaler alle å være tidlig ute. Om du skal kjøre helt opp, bruk helst parkerings­plassene på Henriksåsen og Øvre Fjellseter! NB! På Skistua skjer all parkering oppe på Lille Gråkallen.

Buss
Om du er avhengig av kollektivtransport, går buss nr. 26 til Skistua under Barneskikursene. Den går fra sentrum og opp til Skistua, og stopper også på Ferista og Baklidammen. Den går fra byen lørdag kl. 09:50 og 11:50 og søndag kl. 09:50 og 11:50. For mer info, se AtB sine nettsider.

Fotografering

Det vil bli tatt bilder av gruppene under kursene, som etterhvert vil bli lagt ut på nettsidene og sosiale medier. Dersom noen ikke ønsker barnet sitt fotografert, vil det bli tatt hensyn til dette. Reservering mot dette må opplyses om ved påmelding.

Foresattes navn i deltagerbeviset

Noen opplever å få foresattes navn i tilsendt deltagerbevis. Vi er klar over dette, men har alle barn navn gjennom spørsmålsfeltet «Barnets navn» i påmeldingen. Dette skaper derfor ingen problemer i ifm kursstarten.

Avslutning

Siste kursdag avsluttes Barneskikursene der hvert enkelt kurs har hatt oppmøte. Her vil alle deltagere få buff og diplom som bevis på gjennomført kurs. Alle foresatte må derfor hente sine barn på oppmøtestedet.

Spørsmål

Informasjon om kursene vil bli lagt ut fortløpende på vår hjemmeside. Dette gjelder også kursdager med helt spesielle forhold som lite snø, regnvær eller sterk kulde. Ved eventuelle spørsmål angående kursene både på kursdagene og ellers kan du henvende deg til sekretariatet på Skistua.

Ved spørsmål som ikke haster send mail til post@skiklubben.no

Velkommen til Skistua og Barneskikursene 2024!