Informasjon

Sted: Granåsen og evt. Midtbyen

Utstyr: Eget utstyr. Trondhjems Skiklub har et begrenset utlån av rulleski

Deltakeravgift: kr. 800,-

Hva deltagerne får hos oss

– God treningsøkter

– Supersprint på rulleski

– Møte verdens beste skiløpere

– God veiledning på trening og teknikk fra våre trenere

– Swix T-skjorte til trening

– Matservering (lunsj og middag lørdag, lunsj søndag)

– Det blir premier og uttrekspremier etter Supersprinten

– Oppleve finalen på Toppidrettsveka som publikum

Treningsarena

Granåsen og evt. Midtbyen

Treningsgrupper og sosialt miljø

Vi har et høyt fokus på å legge til rette for trivsel og inkludering. Alle barn og unge skal bli sett og tatt godt vare på. Vi deler inn i aldersbestemte grupper etter aldersklassene de går skirenn i om vinteren. Hver gruppe har sin instruktør som følger gruppa alle dager. I tillegg vil deltakerne møte andre nye instruktører gjennom helga.

Vi legger vekt på å skape en god sosial ramme slik at barn og unge skal bli kjent også på tvers av idrettslag/klubber.

Instruktører

Alle instruktører under Sommerskiskolen er aktive eller tidligere aktive skiløpere. De har erfaring i å instruere barn og unge og har gjennomført trenerkurs.

Landslagsløpere som gjestetrenere

Toppidrettsveka Sommerskiskole vil være tett på eliteutøverne som konkurrerer i Granåsen under Toppidrettsveka. De siste årene har skistjerner som Anne Kjersti Kalvå, Julie Myhre, Astrid Øyre Slind, Emil Iversen, Didrik Tønseth, Sindre Bjørnestad Skar og Johannes Høstflot Klæbo vært med som gjestetrenere på skiskolen.