Dagens Løype 2024

Denne sesongen er det 59. gang Trondhjems Skiklub arrangerer Dagens Løype. I år har vi fått på plass 13 flotte turforslag som vil bli merket med Skiklubbens gule merkebånd fra nyttårshelga til og med påska. Ved å følge Dagens Løype gjennom vintersesongen vil man bli godt kjent med skiløypene i Trondheimsregionen. Alle turene er et samarbeid mellom idrettslag og foreninger som har tilknytning til hver av løypene. Det er disse gruppene som har ansvar for merkingen av løypene, og noen ganger prepareringen.

Tradisjon tro starter første tur fra Fjellseter og går innover Vårløypa og videre til Elgsethytta. Det er Bymarkveteranene i Trondhjems Skiklub som har ansvar for merkingen og de scooterkjørte delene av løypa. Løypa blir merket allerede uka før jul og kan følges helt til nyåret. Selve turen vil være prioritert under selve nyttårshelga, og kan til tider ikke være preparert i mellomjula.

Som som en markering av nyttårsaften og feiring av å gå inn i et nytt år inviterer vi alle forbipasserende å komme innom Gråkallen skileik for gratis boller, bålkaffe og saft fra kl. 11-14 på nyttårsaften. I Dyreløypa vil barna også finne en liten overraskelse som smaker godt.
Vi håper på en stabil og god vinter hvor vi får gjennomført alle planlagte turer. Skiklubben takker alle sine samarbeidspartnere, annonsører, løypeleggere og kommunens løypekjørere for støtten til og arbeidet med Dagens Løype.